ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

17.09.2018

Newsletter

Η εκδήλωση για τις οδικές μεταφορές

Οι οδικές μεταφορές αποτελούν μία φιλική προς το περιβάλλον οικονομική δραστηριότητα, η οποία είναι άκρως απαραίτητη για την επιχειρηματικότητα, ωστόσο παρά τις σημαντικές επενδύσεις που έχουν γίνει στην Ελλάδα, ο κλάδος λυγίζει από την υπερφορολόγηση και τον αθέμιτο ανταγωνισμό! Αυτά τονίστηκαν από τους ομιλητές στην εκδήλωση για τις οδικές μεταφορές, που διοργάνωσε το Σάββατο στο πλαίσιο της 83ης ΔΕΘ, το ΕΕΘ και συντόνισε ο δημοσιογράφος Νίκος Υποφάντης.


Στον χαιρετισμό του ο Μιχάλης Ζορπίδης τόνισε ότι το ΕΕΘ βάζει σε πρώτη προτεραιότητα τα προβλήματα των μεταφορών, καθώς απασχολούν εκατοντάδες μέλη του.
Στο δικό του χαιρετισμό ο βουλευτής και τομεάρχης μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας Κώστας Αχ. Καραμανλής τόνισε ότι θα πρέπει η ελληνική πολιτεία να λάβει περισσότερα μέτρα για να περιορίσει την κλοπή μεταφορικού έργου από βουλγαρικές εταιρίες για τις οποίες δεν γίνονται ουσιαστικοί έλεγχοι. Όσο για το αίτημα του κλάδου να αρθεί η απαγόρευση κίνησης των φορτηγών στους παραδρόμους, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι το κόμμα του διαφωνεί με την καθολική απαγόρευση και πιστεύει ότι μπορεί να βρεθεί χρυσή τομή με διάλογο ανάμεσα στις εμπλεκόμενες πλευρές.


Στην παρέμβαση του ο διευθύνων σύμβουλος της «ΓΑΙΑ ΟΣΕ» Αθ. Σχίζας ανακοίνωσε ότι την επόμενη εβδομάδα θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για τον εμπορευματικό σταθμό στο πρώην στρατόπεδο «Γκόνου», ενώ η εταιρία προωθεί παρόμοιο έργο στην Αλεξανδρούπολη.
 
Ο Γιώργος Ηλιάδης


Όπως τόνισε στην ομιλία του ο Α’ Αντιπρόεδρος του ΕΕΘ Γιώργος Ηλιάδης, στην Ε.Ε. οι οδικές μεταφορές καταλαμβάνουν το 72% των εμπορευμάτων με ετήσιο κύκλο εργασιών περί τα300 δισ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το  2% του ΑΕΠ της ΕΕ.
Περίπου 600.000 εταιρίες δραστηριοποιούνται  στον  τομέα των οδικών μεταφορών όντας στην πλειοψηφία τους μικρές επιχειρήσεις καθώς κατά μέσο όρο απασχολούν  4 εργαζόμενους ανά εταιρία, σε σύνολο τριών εκατομμυρίων εργαζομένων που απασχολεί ο κλάδος.
Στην Ελλάδα, κυρίως λόγω της μορφολογίας του εδάφους, οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές είναι ο κυρίαρχος κλάδος καθώς το 81,03% εμπορευματικών μεταφορών εξυπηρετείται  οδικώς και μόνο το 0,46%  σιδηροδρομικώς. Αντίστοιχα το  18,50% εξυπηρετείται  θαλασσίως και το 0,02%  αεροπορικώς.
Το 7% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος με ετήσιο τζίρο στα  17,5 δισ. ευρώ προέρχεται από τον κλάδο των οδικών εμπορευματικών μεταφορών που απασχολεί το 7% των θέσεων απασχόλησης, πρόσθεσε ο κ. Ηλιάδης.
Μέσω του κλάδου πραγματοποιείται το 46,3% της αξίας των εξαγωγών και το 42,9% της αξίας των εισαγωγών παρουσιάζοντας μέση ετήσια αύξηση 5,7% την δεκαετία 1990-2000, ενώ παρά την οικονομική κρίση παρουσίασε αύξηση 4,8%  το α’ τρίμηνο του 2018 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2017 σε σχέση με αύξηση 2,4%  του α’ τριμήνου του 2017  σε σχέση με το αντίστοιχο του 2016. Εφόσον επιβεβαιωθεί η πρόβλεψη ότι οι εξαγωγές το 2018 θα σημειώσουν ιστορικό ρεκόρ της τάξεως του 8% – 10% αντίστοιχα θα ωφεληθεί και η οδική μεταφορά, κατέληξε ο κ. Ηλιάδης.
Ο Πέτρος Σκουλικίδης, Πρόεδρος Πανελλήνιου Συνδικάτου Χερσαίων Μεταφορών (ΠΣΧΕΜ) κατήγγειλε ότι δεν γίνονται έλεγχοι ώστε να παταχθούν οι παράνομες μεταφορές που γίνονται από εταιρίες με έδρα τη Βουλγαρία, συμφερόντων ελληνικών και βουλγαρικών επιχειρήσεων.
Τόνισε ότι με την υπερφορολόγηση, την επιβάρυνση του ΕΦΚΑ που φτάνει το 34% ο ανταγωνισμός είναι αθέμιτος, αφού στη Βουλγαρία τα ασφάλιστρα είναι 16% και η φορολογία 10%! Εισηγήσεις έκανε ακόμη ο Ευάγγελος Σαμπράκος, Καθηγητής Πανεπιστημίου Πειραιώς, ο Σωτήρης Θεοφάνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Δύμβουλος ΟΛΘ και ο πρώην υπουργός Γεώργιος Κουτρουμάνης.
Τέλος, ο βουλευτής της ΝΔ Μάκης Βορίδης, χαιρετίζοντας την εκδήλωση, τόνισε ότι το κόμμα του είναι αποφασισμένο να βρίσκεται σε διαρκή επαφή με τους εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων τους οποίους θα συμβουλεύεται για την χάραξη της στρατηγικής της.





Ακολουθεί όλη η ομιλία του Γιώργου Ηλιάδη

ΟΔΙΚΕΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Οι μεταφορές υποστηρίζουν τον ανταγωνισμό μιας αγοράς, γιατί επιτρέπουν σε επιχειρήσεις που βρίσκονται μακριά από την συγκεκριμένη αγορά να διανέμουν τα προϊόντα τους.
Η αύξηση των αγορών δημιουργεί δυνατότητα για επίτευξη οικονομιών κλίμακας στην παραγωγή και διανομή προϊόντων.
Η αποτελεσματικότητα του δικτύου μεταφορών οδηγεί στην μείωση του μεταφορικού κόστους και στη πτώση των τελικών τιμών
Η μεταφορά προσθέτει αξία στο προϊόν, δεν επιβαρύνει την αξία του 
 
Οι εμπορευματικές μεταφορές διακρίνονται σε:
  • Χερσαίες μεταφορές
    • Οδικές
    • σιδηροδρομικές
  •  Ποτάμια ναυσιπλοΐα
  •  Θαλάσσιες μεταφορές
  •  Αεροπορικές μεταφορές
και όταν χρησιμοποιούνται διαφορετικά μέσα μεταφοράς διακρίνονται σε:
  • Πολυτροπικές μεταφορές
                Multimodal transport
  • Μεταφορά αγαθών από δύο ή περισσότερα μέσα μεταφοράς
  • Διατροπικές μεταφορές
                Intermodal transport
  • Μετακίνηση αγαθών με μια και την αυτή μεταφορική μονάδα ή οδικό όχημα, που χρησιμοποιεί διαδοχικά δύο ή περισσότερα μέσα μεταφοράς, χωρίς να γίνεται φορτοεκφόρτωση των αγαθών κατά την αλλαγή των μέσων.
  • Συνδυασμένες  μεταφορές
                Combined transport
  • Διατροπική μεταφορά κατά τη οποία το μεγαλύτερο τμήμα της διαδρομής εκτελείται σιδηροδρομικώς, σε εσωτερικές πλωτές οδούς ή δια θαλάσσης και κάθε αρχικό ή/και τελικό τμήμα της εκτελείται οδικώς, όντας όσο το δυνατό βραχύτερο
Οι διατροπικές και οι συνδυασμένες μεταφορές είναι ο πιο σύγχρονος τρόπος μεταφοράς καθώς η μοναδοποίηση των φορτίων, κυρίως με τα container,  τις ανέπτυξε ιδιαίτερα σε παγκόσμια κλίμακα θεωρώντας τες τις  πλέον φιλικές προς το περιβάλλον.
Επιβάλλεται όμως να επισημανθεί ότι το αρχικό και τελικό μέρος των διατροπικών και των συνδυασμένων μεταφορών πραγματοποιείται με φορτηγά αυτοκίνητα. Χωρίς φορτηγό δεν είναι δυνατόν να επιτευχθεί διατροπική ή συνδυασμένη μεταφορά με χερσαίο σημείο αποστολής ή παράδοσης.
 
Οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές καταλαμβάνουν κυρίαρχη θέση στην παγκόσμια διακίνηση φορτίων καθώς χαρακτηρίζονται από:
  • Υψηλή ταχύτητα εκτέλεσης της μεταφοράς
  • Δυνατότητα μεταφοράς «πόρτα-πόρτα»
  • Οι διαδικασίες είναι απλές και υπάρχει ευελιξία στην οργάνωση της μεταφοράς
  • Είναι συμβατές με τις υφιστάμενες υποδομές
  • Επιβαρύνουν το προϊόν με χαμηλό σχετικά κόστος
  • Υπάρχει μεγάλη διαθεσιμότητα οχημάτων
Σύμφωνα με μελέτη, οι οδικές μεταφορές προτιμούνται, εξαιτίας της δυνατότητας κάλυψης μικρών αποστάσεων μεταξύ βασικών πόλεων, της γεωμορφολογίας της χώρας και της ευελιξίας – αξιοπιστίας που προσφέρουν.
Οι δυνατότητες της οδικής εμπορευματικής μεταφοράς περιορίζονται καθώς τα οχήματα οδικών μεταφορών υπόκεινται σε κανόνες σε σχέση με τα όρια βάρους στο οδικό δίκτυο, περιορισμούς κυκλοφορίας, το ωράριο οδήγησης των οδηγών, τις καιρικές και τις κυκλοφοριακές συνθήκες
 
Στην Ε.Ε. οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές καταλαμβάνουν κυρίαρχη θέση καθώς το 72% των εμπορευμάτων στις εσωτερικές μεταφορές στην ΕΕ διακινούνται μέσω οδικών μεταφορών, ενώ εμφανίζουν ετήσιο κύκλο εργασιών περί τα300 δισ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το  2% του ΑΕΠ της ΕΕ. Το 67% των εθνικές μεταφορές στα κράτη μέλη της Ε.Ε. εξυπηρετείται μέσω των οδικών μεταφορών.
Περίπου 600.000 εταιρίες δραστηριοποιούνται  στον  τομέα των οδικών μεταφορών όντας στην πλειοψηφία τους μικρές επιχειρήσεις καθώς κατά μέσο όρο απασχολούν  4 εργαζόμενους ανά εταιρία, σε σύνολο τριών εκατομμυρίων εργαζομένων που απασχολεί ο κλάδος. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο κλάδος στην Ε.Ε. είναι η έλλειψη οδηγών λόγω της γήρανσης καθώς οι νέοι δεν το θεωρούν ελκυστικό επάγγελμα. Επίσης η Ε.Ε. θέλει να περιορίσει τα ¨κενά¨ χιλιόμετρα καθώς τα βαρέα φορτηγά οχήματα συχνά κυκλοφορούν χωρίς φορτίο. Υπολογίζεται ότι το 20% των φορτηγών στην ΕΕ κυκλοφορεί χωρίς φορτίο, ενώ ειδικά στις εθνικές μεταφορές, το ποσοστό αυτό ανέρχεται στο 25%.
Η εκτέλεση οδικών μεταφορών έχει επιπτώσεις στην κυκλοφορία καθώς επιβαρύνει το οδικό δίκτυο καταλαμβάνοντας χώρο των οδών και με ενδεχόμενο την πρόκληση ατυχημάτων ενώ θεωρείται ότι προσβάλει το περιβάλλον με ρύπους. Έτσι η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ επιδοτεί άλλα μέσα μεταφορών, πλην των οδικών, όπως είναι ο σιδηρόδρομος και τα πλοία. Αυτό μπορεί να θεωρηθεί παραβίαση της αρχής του ελεύθερου ανταγωνισμού καθώς παράλληλα αποθαρρύνει την ανάπτυξη των οδικών μεταφορών, ενώ επιβάλει ακριβά διόδια για τη χρήση των οδών παράλληλα με πρόστιμα στα πλαίσια εντατικών ελέγχων.
 
Στην Ελλάδα, κυρίως λόγω της μορφολογίας του εδάφους, οι οδικές εμπορευματικές μεταφορές είναι ο κυρίαρχος κλάδος καθώς το 81,03% εμπορευματικών μεταφορών εξυπηρετείται  οδικώς και μόνο το 0,46%  σιδηροδρομικώς. Αντίστοιχα το  18,50% εξυπηρετείται  θαλασσίως και το 0,02%  αεροπορικώς.
Η συμμετοχή στην Ελληνική Οικονομία είναι σημαντική καθώς το 7% ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος με ετήσιος τζίρος  17,5 δισ. ευρώ προέρχεται από τον κλάδο των οδικών εμπορευματικών μεταφορών που απασχολεί το 7% των θέσεων απασχόλησης.
Μέσω του κλάδου πραγματοποιείται το 46,3% της αξίας των εξαγωγών και το 42,9% της αξίας των εισαγωγών παρουσιάζοντας μέση ετήσια αύξηση 5,7% την δεκαετία 1990-2000, ενώ παρά την οικονομική κρίση παρουσίασε αύξηση 4,8%  το α’ τρίμηνο του 2018 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2017 σε σχέση με αύξηση 2,4%  του α’ τριμήνου του 2017  σε σχέση με το αντίστοιχο του 2016. Εφόσον επιβεβαιωθεί η πρόβλεψη ότι οι εξαγωγές το 2018 θα σημειώσουν ιστορικό ρεκόρ της τάξεως του 8% – 10% αντίστοιχα θα ωφεληθεί και η οδική μεταφορά. Παράλληλα δείκτες ανάπτυξης παρουσιάζουν και η αποθήκευση και οι υποστηρικτικές προς τη μεταφορά δραστηριότητες με αύξηση 13,2% το α’ τρίμηνο 2018 και 2,8% το α’ τρίμηνο 2017.
 
Το περιβάλλον οδικών μεταφορών στην Ελλάδα επηρεάζεται από την οικονομική ύφεση με αβεβαιότητα για το μέλλον. Η σχετικά χαμηλή παραγωγικότητα οφείλεται κυρίως σε διαρθρωτικά προβλήματα ενώ παρατηρείται  αθέμιτος ανταγωνισμός  και παραοικονομία σε συνδυασμό με την υποκλοπή έργου από αλλοδαπά φορτηγά και  ΦΙΧ. Το υψηλό κόστος λειτουργίας οφείλεται κυρίως στις υψηλές (λόγω φόρων) τιμές καυσίμων και σε οργανωτικές δομές που δεν προσαρμόζονται σε νέες τεχνολογίες ενώ πραγματοποιούνται πολλά ¨κενά¨ χιλιόμετρα.
Όπως φαίνεται στον αντίστοιχο πίνακα τα φορτηγά Ι.Χ. που κυκλοφορούν στην Ελλάδα τείνουν να αυξάνουν αριθμητικά ενώ τα Δ.Χ. παραμένουν στάσιμα.
Έτος 2006 2007 2008 2009 2010
Σύνολο 1.219.889 1.255.945 1.289.525 1.302.430 1.318.768
Δ.Χ. 36.495 36.495 36.495 36.495 36.495
Ι.Χ. 1.183394 1.219.450 1.253.030 1.265.935 1.282.273
 
Αποτέλεσμα η σχέση ΦΙΧ – ΔΧ να παρουσιάζει διαχρονική μείωση και ενώ ήταν 6,09% το 1985 να έχει πέσει σε 2,76% το έτος 2010.
Η περαιτέρω ανάπτυξη της αγοράς των οδικών μεταφορών στην Ελλάδα απαιτεί ομοιόμορφη εφαρμογή κοινών κανόνων πρόσβασης και παραμονής στο επάγγελμα του οδικού μεταφορέα καθώς και θεμιτούς όρους ανταγωνισμού
Αυτό δύναται να επιτευχθεί με υψηλό επιπέδου επαγγελματικής επάρκειας των οδικών μεταφορέων, ορθολογική οργάνωση της αγοράς, βελτίωση της ποιότητας εξυπηρέτησης προς όφελος των οδικών μεταφορέων, των πελατών τους και της οικονομίας γενικότερα και μεγαλύτερη οδική ασφάλεια.
Οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες είναι πολλές και οι εξελίξεις ραγδαίες .
Παράδειγμα αποτελούν τα EcoCombis κπου ήδη κυκλοφορούν στην Ευρώπη και είναι συνδυασμοί  φορτηγών  με μέγιστο μήκος 25,25 μέτρα και μέγιστο βάρος 60 τόνων για μεταφορά εμπορευμάτων.
Αναγνωρίζοντας τη σημασία των μεταφορών η Παγκόσμια Τράπεζα συνεχίζει να συνεργάζεται με την Ελλάδα στον τομέα τω συνδυασμένων μεταφορών και των Logistics δίνοντας βάση στην επέκταση και αναβάθμιση των υποδομών, στη βελτίωση του θεσμικού και του νομοθετικού πλαισίου για την προσέλκυση περισσότερων επενδύσεων στον κλάδο και τη διασύνδεση των κέντρων Logistics με τα λιμάνια, τα μεταφορικά δίκτυα και τις βιομηχανικές περιοχές της χώρας, ώστε να διευκολυνθεί η δημιουργία ολοκληρωμένων αλυσίδων αξίας.
Οι μεταφορείς της Θεσσαλονίκης βρίσκονται μπροστά σε προκλήσεις αύξησης των εμπορευματικών ροών καθώς μια σειρά από γεγονότα που συμβαίνουν τις επηρεάζει. Παρατηρούμε ότι προκηρύχτηκε ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, ο ΟΛΘ ανακοίνωσε αύξηση 16,74% στα εμπορευματοκιβώτια, για το 2017, δημιουργούνται  νέοι αποθηκευτικοί  χώροι και προβλέπεται ο εκσυγχρονισμός της Κεντρικής Αγοράς Θεσσαλονίκης. Έμμεσα επηρεάζουν και οι επικείμενες ιδιωτικοποιήσεις των λιμένων Κέρκυρας, Ηγουμενίτσας, Καβάλας, Αλεξανδρούπολης και Βόλου καθώς και η ενίσχυση των συνδέσεων Ελλάδας, Βουλγαρίας, Ρουμανίας και Σερβίας, με στόχο την παράκαμψη του Βοσπόρου.
 
Οι μεταφορές πρέπει να έχουν ποιοτικά χαρακτηριστικά και η ανάπτυξή του θα πρέπει να περιλαμβάνει:
  • Μείωση του κόστους μεταφοράς
  • Βελτιστοποίηση της αξιοποίησης όλων των υπαρχόντων διαθέσιμων μέσων
  • Παροχή της βέλτιστης δυνατής ποιότητας υπηρεσίας στον πελάτη
  • Άμεση και συνεχή πληροφόρηση σε όλα τα στάδια
  • Συνεχής αναζήτηση νέων τρόπων και προοπτικών για απόκτηση πλεονεκτημάτων έναντι του ανταγωνισμού
Παράλληλα η ανάπτυξη τους θα πρέπει να περιλαμβάνει στη μεθοδολογία της την απόκτηση ποιοτικού πλαισίου λειτουργίας που θα οργάνωσει με γνώμονα την αξιοποίηση ευκαιριών, όπως π.χ. κάνει ο κλάδος του τουρισμού, την σταδιακή ανάπτυξη «συστάδων» (clusters) για την επίτευξη συνεργειών και στην οδική μεταφορά και την ανάπτυξη ολοκληρωμένων προϊόντων μεταφοράς ώστε να οδηγήσει σε ελκυστική εικόνα και ανάπτυξη της οδικής μεταφοράς στο πλαίσιο της εξυπηρέτησης “door to door” της εφοδιαστικής αλυσίδας. H δικτύωση και συνεργασία στην οδική μεταφορά, με τη βοήθεια και της τεχνολογίας,  έχει θετικές επιπτώσεις τόσο στο κόστος, όσο και στην ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας.  Είναι χαρακτηριστικό ότι η επιρροή των ηλεκτρονικών υπηρεσιών στις επιχειρηματικές διαδικασίες αυξάνεται σταδιακά.
Οι τομείς στους οποίους θα πρέπει να προσανατολιστούν οι μεταφορείς ώστε να αναπτύξουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες τους είναι οι συνδυασμένες μεταφορές, η καινοτομία, οι τερματικοί σταθμοί αυτοκινήτων και οι αποθήκες, τα οχήματα νέας τεχνολογίας, η κατάρτιση του προσωπικού καθώς και η πιστοποίηση με πρότυπα ασφάλειας και ποιότητας. Αυτούς τους τομείς οφείλει να ενισχύσει η Πολιτεία με επιδοτήσεις και χρηματοδοτικά εργαλεία ώστε να επιτευχθεί μείωση του λειτουργικού κόστους, αύξηση της παραγωγικότητας και άνοιγμα νέων επιχειρηματικών προοπτικών στην εγχώρια αγορά, ενίσχυση  της ανταγωνιστικότητας μέσω του ανταγωνιστικού – μειωμένου  κόστους μεταφοράς και της παροχής χρονικής ευελιξίας μεταφοράς. Η ελαχιστοποίηση των «κενών» χιλιομέτρων που διανύονται από τους χρήστες – μεταφορείς αυξάνει την οδική ασφάλεια και συμβάλει στη συνολική μείωση της κατανάλωσης καυσίμων με αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση των  εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.
Η οδική μεταφορά θα αναπτυχθεί όταν αμβλυνθεί η στρέβλωση του ανταγωνισμού τόσο σε εθνικό επίπεδο όσο και σε διεθνές καθώς και στις ενδομεταφορές . Η εξάλειψη της αδιαφάνειας στην αγορά και ο ομοιογενής και αποτελεσματικός τρόπος λειτουργίας των επιχειρήσεων μεταφορών θα φέρει οικονομική πρόοδο.
Η οικονομία χρειάζεται την ανάπτυξη οργανωμένων, αυτοδύναμων και εξωστρεφών μεταφορικών επιχειρήσεων  που να προσφέρουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και με πρωταγωνιστικό ρόλο στην διαδικασία της εφοδιαστικής αλυσίδας στα πλαίσια της ποιοτικής επιχειρηματικότητας, με αιχμή την καινοτομία και αύξηση της εγχώριας προστιθέμενης αξίας παράλληλα με την ανάπτυξη και αξιοποίηση ικανοτήτων ανθρώπινου δυναμικού με ενεργό κοινωνική ενσωμάτωση και ανάπτυξη συνθηκών υγιούς ανταγωνισμού και ποιοτικής λειτουργίας. Η βελτίωση της οδικής ασφάλειας με μείωση ατυχημάτων  και ανάδειξη της ασφάλειας σε βασικό δείκτη καλής οργάνωσης καθώς και η προστασία του περιβάλλοντος με μετάβαση σε μία οικονομία φιλική στο περιβάλλον αποτελούν προτεραιότητες. Οπωσδήποτε όλα αυτά πρέπει να υποστηρίζονται από οργανωτική αναδιάρθρωση των υπηρεσιών διοίκησης στον τομέα των μεταφορών.
Η οδική εμπορευματική μεταφορά μπορεί να συμβάλει στο αναπτυξιακό όραμα της αναγέννησης της ελληνικής οικονομίας με ανάταξη και αναβάθμιση του παραγωγικού και κοινωνικού ιστού με τη δημιουργία και διατήρηση βιώσιμων θέσεων απασχόλησης με αιχμή την εξωστρεφή και καινοτόμο ανταγωνιστική επιχειρηματικότητα και γνώμονα την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής και τις αρχές της αειφόρου ανάπτυξης.

 
 

Ημερολόγιο εκδηλώσεων

Σεπτέμβριος
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
      
1
2
3
4
5

ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΕΘ ΣΤΗΝ 84η ΔΕΘ

6
7
8
9
10
11
12
13

Εκδήλωση του Σωματείου Κρεοπωλών στην 84η ΔΕΘ Κυριακή 15/09/2019

14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25

5η SEREXPO 2019

Το Επιμελητήριο Σερρών, σε συνδιοργάνωση με την Π.Ε. Σερρών, ανοίγει τις πύλες της 5ης SEREXPO 2019, του κορυφαίου Επιχειρηματικού Θεσμού του Ν. Σερρών (25-29.09.2019)
26

5η SEREXPO 2019

Το Επιμελητήριο Σερρών, σε συνδιοργάνωση με την Π.Ε. Σερρών, ανοίγει τις πύλες της 5ης SEREXPO 2019, του κορυφαίου Επιχειρηματικού Θεσμού του Ν. Σερρών (25-29.09.2019)
27

5η SEREXPO 2019

Το Επιμελητήριο Σερρών, σε συνδιοργάνωση με την Π.Ε. Σερρών, ανοίγει τις πύλες της 5ης SEREXPO 2019, του κορυφαίου Επιχειρηματικού Θεσμού του Ν. Σερρών (25-29.09.2019)
28

5η SEREXPO 2019

Το Επιμελητήριο Σερρών, σε συνδιοργάνωση με την Π.Ε. Σερρών, ανοίγει τις πύλες της 5ης SEREXPO 2019, του κορυφαίου Επιχειρηματικού Θεσμού του Ν. Σερρών (25-29.09.2019)
29

5η SEREXPO 2019

Το Επιμελητήριο Σερρών, σε συνδιοργάνωση με την Π.Ε. Σερρών, ανοίγει τις πύλες της 5ης SEREXPO 2019, του κορυφαίου Επιχειρηματικού Θεσμού του Ν. Σερρών (25-29.09.2019)
30
      

NEWSLETTER