ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Δελτία τύπου ΕΕΘ

03.01.2012

Δελτία τύπου ΕΕΘ

Με τον υπουργό Μεταφορών συναντήθηκε η διοίκηση του ΕΕΘ

​Με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Μάκη Βορίδη συναντήθηκε σήμερα στην Αθήνα αντιπροσωπεία της διοίκησης του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, με επικεφαλής τον πρόεδρο Μιχάλη Ζορπίδη. Στη συνάντηση από την πλευρά του Επιμελητηρίου συμμετείχαν ακόμη ο α΄ αντιπρόεδρος Γιώργος Ηλιάδης, το μέλος του ΔΣ και κατ’ επάγγελμα μεταφορέας Γρηγόρης Αμαξόπουλος, καθώς και ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Τουριστικών Πρακτόρων Μιχάλης Πεζίκογλου.
 
«Η εποχή είναι εξαιρετικά δύσκολη για τους επαγγελματίες και τους μικρομεσαίους που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ελληνικής οικονομίας και η πολιτεία οφείλει να τους συμπαρασταθεί ώστε να επιβιώσουν και να συμβάλλουν στην ανάπτυξη και την ανόρθωση της χώρας» σημείωσε προσερχόμενος στο υπουργείο ο Μιχάλης Ζορπίδης. Ο ίδιος διευκρίνισε ταυτόχρονα ότι η επαφή με τον κ. Βορίδη είναι η πρώτη μιας σειράς συναντήσεων με πολιτικούς παράγοντες παραγωγικών υπουργείων, που θα έχουν ως στόχο την προβολή των αιτημάτων διαφόρων επαγγελματικών κλάδων και την επίλυση προβλημάτων που συναντούν οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες στην καθημερινότητά τους. «Εμείς σκοπεύουμε να δούμε όλους τους υπουργούς που εμπλέκονται στην αγορά και να τους εξηγήσουμε την πρωτόγνωρη κατάσταση που υπάρχει. Ευθύνη και υποχρέωση δική τους είναι να κάνουν όσα πρέπει, ώστε το κλίμα να αλλάξει και η εικόνα να αντιστραφεί» κατέληξε ο πρόεδρος του ΕΕΘ.
      
Η σημερινή συνάντηση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο που καταβάλει η νέα διοίκηση του Επιμελητηρίου να επικοινωνήσει με την κεντρική εξουσία, να παρουσιάσει τα προβλήματα των επαγγελματιών και να προτείνει τις κατάλληλες λύσεις προς όφελος της αγοράς. 
  
Στη διάρκεια της συζήτησης οι εκπρόσωποι του ΕΕΘ είχαν την ευκαιρία αφενός να παρουσιάσουν στον κ. Βορίδη μια σειρά αιτημάτων των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο πεδίο των μεταφορών και του τουρισμού και αφετέρου να εξηγήσουν ότι η ικανοποίηση αυτών των αιτημάτων, ενώ δεν επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, μπορεί να προσφέρει «ανάσα ζωής» σε κλάδους που διαθέτουν τον δυναμισμό να συνεισφέρουν στην οικονομική ανάπτυξη, την εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας και στην τόνωση της απασχόλησης. Επίσης, ότι πρόκειται για αιτήματα απολύτως συμβατά με τη νέα φάση στην οποία εισέρχεται η χώρα, καθώς συνάδουν με τη λογική τα απελευθέρωσης των αγορών και των επαγγελμάτων που ζητά η τρόικα.
 
Παράλληλα ο κ. Ζορπίδης και οι συνεργάτες του στη διοίκηση του ΕΕΘ εξήγησαν στον υπουργό ότι ιδιαιτέρως για την περιοχή της Θεσσαλονίκης -η οποία ως γνωστόν λόγω του λιμένος και της Εγνατίας οδού συνιστά κέντρο διαμεταφοράς και εμπορίου στην ευρύτερη Ν.Α. Ευρώπη, ενώ ταυτόχρονα διαθέτει σημαντικό τουριστικό απόθεμα- η στήριξη των επιχειρήσεων μεταφορών θα έχει ευρύτερες θετικές επιπτώσεις στο σύνολο της οικονομίας και της προσπάθειας για υγιή ανάπτυξη, μακριά και πέρα από κρατικές ενισχύσεις και επιχορηγήσεις.  
 
Τα αιτήματα των επαγγελματιών των μεταφορών που μετέφερε η διοίκηση του ΕΕΘ στον υπουργό Μεταφορών κωδικοποιούνται ως ακολούθως:
 
Α) Αναφορικά με τα τουριστικά λεωφορεία 
 
1) Να εφαρμοστεί πλήρως ο νόμος 3919/2011 σε όλο το εύρος των επιβατικών μεταφορών και να καταργηθούν οι αδικαιολόγητοι περιορισμοί στην πρόσβαση και στην άσκηση των δραστηριοτήτων.
2) Να εφαρμοστεί και στις χερσαίες επιβατικές μεταφορές η αρχή της «επαγγελματικής ελευθερίας» και να προστατευθεί ο ανταγωνισμός, όπως προβλέπεται από το Σύνταγμα.
3) Να έχουν τα τουριστικά λεωφορεία το δικαίωμα να εκτελούν συγκοινωνιακό έργο με εξαιρετικά ανταγωνιστικό κόμιστρο, κάτι που θα οδηγήσει σ ένταση του υγιούς ανταγωνισμού προς όφελος των πολιτών.
4) Να αρθεί το όριο ηλικίας των λεωφορείων και να ισχύσει ότι στην υπόλοιπη Ευρώπη. Το όριο αυτό βρίσκεται κατ’ εξαίρεση στα 23 έτη, χωρίς να υφίσταται κάποιος λόγος γι’ αυτή τη διαφοροποίηση.
5) Να επιβάλλονται κυρώσεις στα αλλοδαπά Τουριστικά Λεωφορεία με ξένες πινακίδες κυκλοφορίας που παραβιάζουν τον ΕΚ 1073/2009 και τον ΕΚ 12/98, δηλαδή την εξυπηρέτηση ενδομεταφορών από κοινοτικό μεταφορέα μη εγκατεστημένο στην Ελλάδα. Να υπογραφεί το συντομότερο δυνατό η σχετική Υπουργική Απόφαση που θα λύσει τα χέρια των διωκτικών αρχών, οι οποίες αναγνωρίζουν την παράβαση της νομοθεσίας, αλλά δεν μπορούν να διώξουν τους παραβάτες.
6) Να μειωθούν τα διόδια που πληρώνουν τα τουριστικά λεωφορεία στο ύψος των διοδίων που πληρώνουν τα λεωφορεία των ΚΤΕΛ, που σήμερα είναι χαμηλότερα κατά 50%. Επίσης τα τουριστικά λεωφορεία μέχρι 24 θέσεων που θεωρούνται mini να πληρώνουν διόδια ίσα με το 50% των διοδίων που πληρώνουν τα λεωφορεία 50 θέσεων.
7) Τα τουριστικά λεωφορεία να περνούν έλεγχο ΚΤΕΟ και να εκδίδουν κάρτα καυσαερίων μία φορά το χρόνο και όχι δύο όπως συμβαίνει σήμερα, προκειμένου να μειωθεί το γραφειοκρατικό και διοικητικό κόστος των επιχειρήσεων.
8) Να μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας των τουριστικών λεωφορείων και να εξομοιωθούν με τα τέλη κυκλοφορίας των λεωφορείων  των ΚΤΕΛ.
9) Βάσει του Ν.2963/01 ΦΕΚ 268/Α/23-11-2001 άρθρο 12 παράγραφος 7 κάθε αστικό και υπεραστικό λεωφορείο που τίθεται για πρώτη φορά σε κυκλοφορία, σε αντικατάσταση κυκλοφορούντος λεωφορείου και είναι καινούργιο ή μεταχειρισμένο, ηλικίας έως 5 ετών από το έτος κατασκευής, απαλλάσσεται των τελών κυκλοφορίας επί μία τριετία, τους έτους ταξινόμησης συμπεριλαμβανομένου. Το ευεργετικό αυτό μέτρο να επεκταθεί και στα τουριστικά λεωφορεία προκείμενου να τηρηθούν οι κανόνες της ισονομίας και ισοπολιτείας.
10) Να διακοπή η διάθεση αφορολόγητου πετρελαίου κίνησης στα συνοριακά τελωνεία, στα λεωφορεία τρίτων  χωρών που εξέρχονται της χώρας, διότι πολλά από αυτά, εκτελώντας δρομολόγια, επιστρέφουν στην Ελλάδα ολοκληρώνοντας τη διαδρομή τους κάνοντας χρήση του φτηνού πετρελαίου. Το μέτρο αυτό αποτελεί αθέμιτο ανταγωνισμό για τα Ελληνικά λεωφορεία που εκτελούν παρόμοιο μεταφορικό έργο.          
 
Β) Αναφορικά με τις μεταφορές Εμπορευμάτων
 
1) Να χαρακτηρίζονται Φ.Δ.Χ κοινού φορτίου αυτά που  φέρουν αμάξωμα μόνιμο και σταθερά συνδεδεμένο με το πλαίσιο.
2) Για τα διασπώμενα οχήματα με ανεξάρτητη άδεια κυκλοφορίας για το έλκου και το ρυμουλκούμενο να ισχύει η κατηγοριοποίηση μόνο για το ρυμουλκούμενο όχημα, που θα δύνανται να συνδέονται με ελκυστήρα που θα πληροί τις τεχνικές προδιαγραφές έλξης και μόνο.
3) Οι μεταφορικές εταιρείες να μπορούν ασκήσουν και άλλες οικονομικές δραστηριότητες και να μην είναι αποκλειστικού σκοπού.
4) Να μπορούν οι Α.Ε, οι Ε.Π.Ε, οι προσωπικές ή οι ατομικές επιχειρήσεις που τηρούν βιβλία Γ΄ κατηγορίας και εκτελούν εθνικές ή διεθνείς μεταφορές να διαθέτουν απεριόριστο αριθμό ρυμουλκούμενων οχημάτων. Οι λοιπές μεταφορικές επιχειρήσεις να δύνανται να θέτουν σε κυκλοφορία έως δύο (2) ρυμουλκούμενα σχήματα.
5) Το ελάχιστο κόστος που θα πρέπει να προσδιοριστεί για τη χορήγηση νέων αδειών να διαμορφωθεί στις 5.000 ευρώ για μικρά οχήματα και 15.000 ευρώ για μεγάλα οχήματα, με μικτό βάρος 40 τόνων.
6) Να ενταχθούν και οι μεταφορικές εταιρείες στον αναπτυξιακό νόμο, χωρίς οικονομικούς περιορισμούς, όπως οι λοιπές εντασσόμενες επιχειρήσεις. 

Ημερολόγιο εκδηλώσεων

Σεπτέμβριος
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
      
1
2
3
4
5

ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΕΘ ΣΤΗΝ 84η ΔΕΘ

6
7
8
9
10
11
12
13

Εκδήλωση του Σωματείου Κρεοπωλών στην 84η ΔΕΘ Κυριακή 15/09/2019

14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25

5η SEREXPO 2019

Το Επιμελητήριο Σερρών, σε συνδιοργάνωση με την Π.Ε. Σερρών, ανοίγει τις πύλες της 5ης SEREXPO 2019, του κορυφαίου Επιχειρηματικού Θεσμού του Ν. Σερρών (25-29.09.2019)
26

5η SEREXPO 2019

Το Επιμελητήριο Σερρών, σε συνδιοργάνωση με την Π.Ε. Σερρών, ανοίγει τις πύλες της 5ης SEREXPO 2019, του κορυφαίου Επιχειρηματικού Θεσμού του Ν. Σερρών (25-29.09.2019)
27

5η SEREXPO 2019

Το Επιμελητήριο Σερρών, σε συνδιοργάνωση με την Π.Ε. Σερρών, ανοίγει τις πύλες της 5ης SEREXPO 2019, του κορυφαίου Επιχειρηματικού Θεσμού του Ν. Σερρών (25-29.09.2019)
28

5η SEREXPO 2019

Το Επιμελητήριο Σερρών, σε συνδιοργάνωση με την Π.Ε. Σερρών, ανοίγει τις πύλες της 5ης SEREXPO 2019, του κορυφαίου Επιχειρηματικού Θεσμού του Ν. Σερρών (25-29.09.2019)
29

5η SEREXPO 2019

Το Επιμελητήριο Σερρών, σε συνδιοργάνωση με την Π.Ε. Σερρών, ανοίγει τις πύλες της 5ης SEREXPO 2019, του κορυφαίου Επιχειρηματικού Θεσμού του Ν. Σερρών (25-29.09.2019)
30
      

NEWSLETTER